Buhalterinė apskaita

102 įmonė(-ių) rasta

Tam, kad įmonė galėtų tinkamai funkcionuoti, vykdyti savo veiklą, yra būtini įvairūs procesai bei veiksmai, susiję su įvairiomis sritimis, o buhalterinė apskaita yra vienas svarbiausių tvarkingos įmonės veiklos sudedamųjų dalių. Nuo buhalterijos tvarkymo ypatumų iš dalies priklauso ir įmonės sėkmė, kadangi tik tvarkinga buhalterija suteikia galimybę nuolat sekti finansinius rodiklius, tendencijas ir laiku reaguoti į esamą padėtį. Nežinodami elementarių skaičių, apleidę buhalteriją, vadovai tiesiog negali tiksliai žinoti esamos įmonės padėties ir dėl to dažnai priima neteisingus ir įmonei galinčius pakenkti sprendimus. Tačiau svarbu akcentuoti ir kitą dalyką - priklausomai nuo įmonės dydžio, veiklos tipo, tai ką reikia žinoti apie buhalterinę apskaitą skiriasi. O dažniausiai pradedantis verslas turi išspręsti esminį klausimą – įdarbinti buhalterį ar samdyti specialistą, o galbūt ir įmonę išorėje.

Buhalterinė apskaita – patikėti buhalterinei įmonei ar samdyti savo buhalterį?
Tai – vienas esminių klausimų, į kurį verta atsakyti pirmiausia. Iškilęs klausimas yra natūralus, nes nepaisant to, kad buhalterija yra gyvybiškai svarbus įmonės veiklos organas, ne ką mažiau svarbi yra ir kita detalė - reikia optimaliai išnaudoti resursus. Jei įmonė yra nedidelė, veiklos apskaitos dokumentų nėra daug, tuomet įdarbinti buhalterį pilnam etatui finansiškai neapsimoka – jis paprasčiausiai neturės ką veikti visą darbo dieną, tad belieka tik pamiršti apie efektyviai paskirstytą darbo užmokestį. Galima įdarbinti pusei ar dar mažesniam etatui, tačiau buhalteriai nelinkę dirbti keliose įmonėse po kelias valandas – tai sukelia ne tik daug nepatogumų, bet ir nėra ekonomiška, o galimybė dirbti iš namų, atsiranda labai retai. Atsižvelgiant į šias aplinkybes, nesunku pastebėti, kad labai patogi išeitis tokiu atveju – buhalterines paslaugas teikiančios įmonės samdymas. Buhalterinės paslaugos populiari paslauga tarp smulkių ir vidutinio dydžio įmonių. Buhalteriją tvarko profesionalai, mokama tik už atliktus darbus, netenka rūpintis atlyginimu, pašalpomis ir nereikia sukti galvos, ką daryti, jei buhalterį reikia išleisti atostogų ar į dekretines. Užsakant buhalterinės apskaitos paslaugas sudaroma sutartis su patikimu partneriu, kuris nenuvils ir padės susitvarkyti su buhalteriniais ir mokestiniais niuansais verslui augant ir plečiantis.

Momentai, kuomet buhalteriai reikalingiausi
Būna situacijų, kuomet įmonėms paprasčiausiai nepasiseka su buhalteriais, nesusiklosto sklandus bendradarbiavimas ir, šie dėl vienų ar kitų priežasčių, nebevykdo savo pareigų. Remiantis Merfio dėsniais, tai dažniausiai būna mokestinių metų galas, kuomet reikia sutvarkyti visą buhalterinę apskaitą, suvesti balansą, pateikti ataskaitas Sodrai, VMI, akcininkams ir pan. Gera žinia ta, kad tai nėra pasaulio pabaiga. Apleistos buhalterijos tvarkymas yra netgi atskira paslauga, maža to, itin populiari Lietuvoje. Užsakius tokią paslaugą daroma visos buhalterinės apskaitos revizija ir sutvarkoma buhalterija, nesvarbu ar buhalterija nebūtų tvarkoma kelis mėnesius ar kelerius metus.

Taip pat dažnai nedidelės įmonės turi apskaitininką, kuris tvarko einamuosius dokumentus, suveda sąskaitas, tačiau pagrindinę buhalteriją veda vyr. buhalteris, kuriam šiuos darbus atlikti užtenka dienos ar net pusdienio per savaitę. Tokiu atveju užsakomos buhalterinės paslaugos tiek ir kainuoja, kiek buhalteris skiria laiko įmonės buhalterijai sutvarkyti. Toks sprendimas yra ypač palankus tuo atveju, jei mėgstate ekonomiškai išmintingus sprendimus – mokėsite tik už darbą, kuris buvo atliktas.

Ką svarbu žinoti apie buhalterinę apskaitą? Lietuvoje su buhalterija ir mokesčiais susiję įstatymai keičiami pakankamai dažnai, todėl buhalteris turi nuolat domėtis mokestinėmis naujovėmis. Buhalterija turėtų būti vedama su specialia buhalterine programa, o ne popieriuje ar Excel lentelėse, kurias galime rasti kiekviename kompiuteryje. Sprendimas naudoti specialią programą leidžia sutaupyti išties nemažai laiko ir profesionali programa palieka daug mažiau galimybių praslysti netyčia suklydus, didesnis veiksmų atsekamumas. O ir pasikeitus buhalteriui labai lengva perimti darbus ir tęsti įmonės buhalterinės apskaitos tvarkymą.

Nereikia kurti darbo vietos Kalbant apie naudą, kuri laukia verslininkų, nusprendusių pasinaudoti šių įmonių teikiamomis paslaugomis, reikia pabrėžti ir tai, kad priėmus tokį sprendimą, neteks kurti darbo vietos, o tai taip pat yra labai naudinga ekonomiškai kiekvienai įmonei – neteks skirti kabineto buhalteriui, darbui skirtų įrankių – kompiuterio, specialios programos, kanceliarijos reikmenų. Maža to, verslininkas taip pat neturės mokėti ir mokesčių už darbuotoją, nes jo... tiesiog nėra.

Kaip išsirinkti įmonę? Esant dideliam tokio pobūdžio paslaugas teikiančių įmonių pasirinkimui, būtina turėti informacijos ir apie tai, kaip išsirinkti įmonę. Bene vienas svarbiausių dalykų į kurį verta atkreipti dėmesį, yra tas, jog verta rinktis įmonę, kuri yra jūsų mieste – tokiu atveju bendradarbiavimas nekels jokių nepatogumų, neteks patirti papildomų išlaidų ar didelių laiko sąnaudų. Tiesa, šio nurodymo gali nesilaikyti tuo atveju, jei planuojate pasirinkti įmonė, kuri paslaugas teikia nuotoliniu būdu.

Kaip vyksta paslaugos užsakymas? Keletą dalykų reikia žinoti ir apie šios paslaugos užsakymą. Daugelis žmonių yra linkę galvoti, kad tai – sudėtingas procesas, tačiau visus taip manančius, galima nuraminti - viskas labai paprasta, na, o tuo atveju, jei jau esate tvirtai apsisprendę, kokios įmonės paslaugas rinksitės, procesas taps dar paprastesniu – teliks tik susipažinti su konkrečios įmonės sąlygomis. Tai – atsakingas momentas, kuriam būtina skirti užtektinai laiko – su sąlygomis atidžiai susipažinti būtina todėl kad vėliau nekiltų nesklandumų.

Kaip sužinoti tikslią paslaugos kainą? Dar vienas klausimas, kuris negali likti neatsakytu kalbant šia tema, yra toks: nuo ko priklauso šios paslaugos kaina? Kai kuriais atvejais įmonės įvardina konkrečius paslaugų įkainius, tačiau negalima nepaminėti ir to, jog situacijos neretai būna labai individualios, o dėl individualių poreikių kinta ir paslaugos kaina. Tad kaip elgtis tokiu atveju? Gera žinia ta, kad esant net ir tokiai situacijai, nesunku rasti geriausią sprendimą: tereikia kreiptis į įmones, nurodyti visas aplinkybes, o įmonės darbuotojai pateiks preliminarią paslaugos kainą. Na, o sužinojus atsakymus į pačius svarbiausius klausimus, būtina pateikti ir dar keletą bendro pobūdžio pastabų. Viena iš jų yra ta, kad visi, kuriems buhalterinės apskaitos tvarkymas yra aktuali tema, turi žinoti, kad dalis tokio pobūdžio paslaugas teikiančių įmonių savo interneto svetainėse pateikia nemažai naudingos informacijos, straipsnių bei patarimų, kurie padės geriau pažinti buhalterinės apskaitos tvarkymo subtilybes.

Manote, jog pats metas patikėti buhalterijos vedimą profesionalams? O galbūt norite pradėti mokėti pinigus tik už atliktą darbą, o ne už laiką, kuris buvo praleistas sėdint kabinete? Norite kokybės, greičio bei tikslumo? Jei bent vieną iš šių klausimų atsakėte teigiamai, tokiu atveju belieka tik pridurti, kad geresnės išeities už sprendimą pasinaudoti įmonių, teikiančių buhalterijos paslaugas, tikrai nerasite. Na, o jei priėmę šį sprendimą susidūrėte su kitu problema – nežinote, kur rasti tokią įmonę, belieka tik pažvelgti į šį sąrašą – dešimtys įmonių, siūlančių kokybiškas buhalterinės apskaitos tvarkymo paslaugas. Išsirinkite tik tas paslaugas, kurios jums yra reikalingos šiuo metu, mokėkite tik už darbą, kuris buvo atliktas, nelaukite nei minutės ilgiau – tokie yra šio pasirinkimo privalumai.