Skolų išieškojimas Lenkijoje

2019 M03 12 | Teisės garantas

Skolų išieškojimas Lenkijoje

Skolų išieškojimas Lenkijoje

Jeigu turite klientą Lenkijoje, kuris neapmokėjo sąskaitų už suteiktas paslaugas, ar žinote ką daryti? Skolų išieškojimo procedūros Lenkijoje reikalauja daug laiko ir pastangų, todėl patikėję šį darbą profesionalams galite susitelkti į savo pagrindinę veiklą. Be to, dalyvaujant trečiajai šaliai skola atgaunama greičiau. 

Jeigu Jūsų klientas neapmokėjo paslaugų – patarimai:

1. Pirma, susisiekite su klientu ir paklauskite, kodėl nepadarė mokėjimo.
2. Jei klientas neatsako į telefono skambutį, išsiųskite raštišką prašymą atlikti mokėjimą. Tokiame prašyme turėtų būti nurodyta konkreti mokėjimo data.

3. Jeigu skolininkas nereaguoja, rekomenduojame kreiptis į specialistus, kurie išspręs šią situaciją kaip įmanoma greičiau.

Kai iškyla problemų dėl užsitęsusios skolos, verta prisiminti patyrusius skolų išieškojimo specialistus arba pasirinkti įmonę, kuri galėtų Jums padėti. Tendenciją, kad skola atgaunama greičiau, kai procesas pavedamas kompetetingiems specialistams patvirtina Nacionalinio skolų registro atliktas tyrimas. Pasak pranešimo „Lenkijos žvilgsnis į skolų išieškojimą“ (lenk. „Polskie spojrzenie na windykację”), 67 proc. respondentų, kurie nusprendė bendradarbiauti su skolų išieškojimo įmone, nes skolininkas nereagavo į jų priminimus ir raginimus, o į skolų išieškojimo įmonę atsižvelgė rimtai ir skolą klientas atgavo žymiai greičiau.

Skolų išieškojimo įmonės yra organizacijos, kurios užsiima skolų išieškojimu. Jų užduotis – pasiekti susitarimą tarp kreditoriaus ir įsiskolinusio asmens. Įmonės ir institucijos, susiduriančios su neapmokėtų mokesčių problema, turi teisę perduoti skolų aptarnavimą kitiems subjektams – šiuo atveju skolų išieškojimo įmonėms.

Skolų išieškojimo įmonės gali teisėtai imtis veiksmų, susijusių su pinigų susigrąžinimu. Tokios veiklos taisykles reglamentuoja Civilinis kodeksas (Lenkijos civilinio kodekso 5 straipsnis). Pavyzdžiui, tokios įmonės darbuotojas gali stengtis užmegzti asmeninį kontaktą su asmeniu, turinčiu skolą. Tačiau jis negali kenkti arba įžeisti asmenį arba jo darbo. Atstovas taip pat neturi teisės įeiti į butą be leidimo arba konfiskuoti asmeninio skolininko turto.

Praktikos principai, taikomi skolų išieškojimo įmonėms

Siekdami išlaikyti aukščiausius darbo standartus, skolų išieškojimo įmonės įsipareigoja laikytis etikos kodeksų. Pavyzdžiui, jie laikosi „skolų išieškojimo įmonių geros praktikos principų“, kurie buvo sukurti šios pramonės įmonėms, Lenkijos finansinių įmonių konferencijoje.

Šios taisyklės apima taisyklių rinkinį, skirtą reglamentuoti teisingą komunikaciją su įsiskolinusiu asmeniu, ypač atsižvelgiant į jo teisių laikymąsi. Šiame dokumente, pavyzdžiui, apibrėžtas laiškų siuntimo būdai, telefoninių pokalbių vedimas ir veiklos, susijusios su gautinų sumų išieškojimu atlikimo būdai. Be to, šis kodeksas apima skundų pateikimo ir peržiūros taisykles, taip pat informacijos ir asmens duomenų apsaugą. Pagal įsiskolinusių asmenų taisykles taip pat labai svarbus yra poskyris, kuriame informuojama apie tai, kokios praktikos yra draudžiamos ir neleistinos.

Skolos išieškojimo procesas


Skolų išieškojimo procesas gali būti suskirstytas į du etapus. 

Ikiteisminis skolos išieškojimas – apima pretenzijas dėl skolininko ir ikiteisminį sprendimą. Tokį skolų išieškojimą gali atlikti pats kreditorius, tačiau kartais paaiškėja, kad toks skolų išieškojimas yra neveiksmingas, todėl skolos išieškojimas perduodamas specializuotai skolų išieškojimo įmonei.

Teisminis skolos išieškojimas – tai yra skolininko skolos išieškojimo vykdymas pagal galutinį teismo sprendimą. Lenkijos teisinėje sistemoje tokius skolų išieškojimus atlieka antstoliai.

Ikiteisminio išieškojimo etape, procesas vyksta netaikant priverstinių priemonių, tai pigus ir pakankamai greitas skolos išieškojimo būdas. Jeigu, visgi skolininkas vengia grąžinti skolą ir draugiškai susitarti nepavyksta pasiekus sekantį etapą, teisėjo dalyvavimo išvengti jau nepavyks. Teisines paslaugas teikiantį įmonė UAB „Teisės garantas”, gali padėti abiem etapais. Daugumą pavestų atvejų išsisprendžia ikiteisminiame etape, t. y. be teisėjo dalyvavimo, bet esant sudėtingesniai situacijai, kai skolininkas pyktibiškai nenori grąžinti skolos, tokiems tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims yra taikomos griežtos sankcijos, kurias reglamentuoja teisės aktai. UAB „Teisės garantas” dauguma atvejų stengiasi pasiekti susitarimą taikiai ir užbaigti sandorį draugišku skolos išieškojimu, kurį atlieka ilgametę patirtį turintys specialistai.

Papildomos informacijos ieškokite UAB „Teisės garantas” svetainėje  arba skambinkite telefonu: +37063041444