Svetainės SEO analizė

2017 M06 11 | Kita

Svetainės SEO analizė

Interneto svetainės SEO analizė


Pastebėjote, kad Jūsų internetinė svetainė nepatenka tarp aukščiausių paieškos rezultatų pozicijų? Netenkina potencialių klientų skaičius? Sumažėjo gaunama nauda? Tikriausiai, kažkas ne taip. Vertėtų atlikti interneto svetainės SEO analizę.

Kas tai yra?

Tai visų internetinės svetainės trūkumų (struktūros, kodo ir turinio) ir kliūčių, trukdančių Jūsų internetinei svetainei pasiekti geras pozicijas paieškos sistemose, atradimo procesas. Atliekant interneto svetainės SEO analizę, pirmiausia išanalizuojamas puslapis, jo būsena, suderinamumas su paieškos sistemomis ir galiausiai nusprendžiama, kaip optimizuoti svetainę.

Kaip tai vyksta?

Atliekant detalią interneto svetainės SEO analizę, atliekami tam tikri konkretūs veiksmai. Jie, žinoma, priklauso nuo kiekvieno SEO specialisto pasirinkimo, tačiau šiame straipsnyje Jūs būsite supažindinti su pagrindiniais veiksmais.

  1. Raktažodžių analizė

Šiuo atveju išanalizuojamos pateiktos raktinių žodžių pozicijos ir pasiūlomas naujas papildomų raktinių žodžių sąrašas su pagrindimu. Pagrindiniai ir dažniausiai taikomi raktažodžių parinkimo būdai – Google Adword raktažodžių planavimo priemonė ir konkurentų analizė.

  1. Bendrinė svetainės peržiūra

Šis procesas apima kelis veiksmus – atliekamas svetainės paieškos greitas įvertinimas, pasinaudojant Google paieška; patikrinama indeksacija; įvertinama atlikta SEO optimizacija; įvertinamas internetinės svetainės vardas (domenas); peržiūrimi laikini svetainės duomenys Google saugykloje; įvertinamas svetainės pritaikymas kitiems įrenginiams (mobiliesiems, planšetėms ir pan.)

  1. Svetainės vidinės optimizacijos būklės įvertinimas

Peržiūrimos meta antraštės, meta aprašymai ir meta raktažodžių panaudojimas (simbolių panaudojimas ir raktažodžių tinkamumas), įvertinamas dizainas, atliekama svetainės turinio analizė (čia svarbi atitiktis SEO tekstų rašymo reikalavimams) ir svetainės URL parametrų analizė.

  1. Plagiato analizė

Šiuo atveju žiūrima, ar toks pat tekstas nenaudojamas kitose internetinėse svetainėse, ar pateikta informacija nesidubliuoja. Dažniausiai su šiuo trikdžiu, susijusiu su URL parametrais, susiduria elektroninių parduotuvių savininkai.

  1. Prieinamumo tikrinimas

Analizuojama, ar Jūsų internetinė svetainė prieinama paieškų robotams. Neretai pasitaiko, kad prieinamumas blokuojamas ir Jūsų internetinė svetainė tampa nebematoma Google paieškos sistemoje.

  1. Svetainės struktūros analizė

Šis veiksmas atliekamas keliais etapais:

  • Tikrinama, ar lengvai pasiekiami internetinės svetainės puslapiai. Atkreipiamas dėmesys tiek į techninius, tiek į žmogiškuosius faktorius. Tai reiškia, kad svetainė turi būti ir patogi naudotis, ir aiški lankytojui. Taip pat joje neturi būti nutrūkusių nuorodų ar kitokių panašaus pobūdžio trūkumų.
  • Tikrinama svetainėje pateikiamų nuorodų vieta. Nerekomenduojama, kad jos būtų apatinėje puslapio dalyje (angl. footer).
  • Tikrinamos kontekstinės nuorodos. Kartais svetainėje būna įdiegiami SEO moduliai, kurie neva pagerina SEO pozicijas, tačiau neretai tokie moduliai padaro daugiau žalos, nei naudos.
  • Tikrinamas nuorodų kiekis. Nerekomenduojama viršyti tam tikro, nuo svetainės dydžio priklausančio, nuorodų skaičiaus.
  1. Svetainės užsikrovimo greitis

Tai labai svarbu norint neprarasti lankytojų, nes retas interneto vartotojas mėgsta lankytis lėtai veikiančioje internetinėje svetainėje.

Dažniausiai užsikrovimo greitis tikrinamas tam tikrais įrankiais – Firebug (analizuoja puslapius),  Moz Crawl Test (tikrina, kur galima sumažinti nukreipimų kiekį), PageSpeed (puslapio užsikrovimo rekomendacijos).

Norint padidinti puslapio krovimosi greitį, galima pasinaudoti tam tikrais būdais:

  • Sumažinti aplankų (angl. file), tokių kaip HTML, CSS ir Java Script, dydžius.
  • Pašalinamos techninės klaidas (neaktualūs simboliai, tarpeliai ir pan.) ir nereikalingi komentarai.
  • Nustatoma laikinų aplankų (angl. file) įrašymo kontrolė.
  • Optimizuojami pateikti vaizdai – paveiksliukai, nuotraukos ir pan.
  • Sumažinamas nukreipimų kiekis.

Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad tai nėra baigtinis įvairių būdų sąrašas, tačiau šiais veiksmais vadovaujamasi dažniausiai.

  1. Internetinės svetainės pritaikymo kitiems įrenginiams analizė

Google jau nurodo, jog tos svetainės, kurios nėra pritaikytos mobiliems įrenginiams, bus baudžiamos ir netgi šalinamos iš aukštų Google paieškos pozicijų.

  1. Svetainės pritaikymas kitų šalių lankytojams

Atsižvelgiant į internetinio vardo (domeno) pabaigoje vartojamą santrumpą (.lt, .uk, .rus ir pan.), įvertinamas svetainės pritaikomumas kitose šalyse. Tikrinama, ar naudojamos hreflang žymos.

  1. Google Analytics duomenų analizė

Google Analytics – itin svarbus interneto rinkodaros įrankis, leidžiantis stebėti lankytojų srautus ir elgesį svetainėje. Todėl atliekant interneto svetainės SEO analizę žiūrima, ar įdiegtas šis įrankis, ar tinkamai jis įdiegtas ir kiekviename puslapyje panaudotas.

  1. Išorinių nuorodų analizė

Išorinės nuorodos daro įtaką geriems SEO rezultatams. Šiuo atveju būtina gauti tinkamas nuorodas ir būtina naudoti tinkamą nuorodų gavimo strategiją bei planą. Šiame etape peržiūrimos turimos nuorodos ir rekomenduojama, kokią strategiją taikyti norint gauti naujų nuorodų.

  1. Konkurentų analizė (plačiau skaitykite straipsnyje konkurentų tinklapių analizė)

Šiuo atveju vertinami pagrindiniai konkurentai. Gauti rezultatai lemia, kokių veiksmų bus imtasi, kad Jūsų internetinė svetainė būtų tinkamai pakoreguota ir gerai funkcionuotų.

Dažniausiai būna tikrinama visa su nuorodomis susijusi informacija, socialiniai tinklai, internetinio vardo (domeno) parametrai.

Taigi interneto svetainės SEO analizė – detali internetinės svetainės analizė, kurios metu tikrinama ir analizuojama svetainės būklė, statusas ir svetainės atitikmuo paieškų sistemų optimizacijos kriterijams. Labai svarbu, kad į šią SEO analizę įeina ir konkrečios rekomendacijos bei siūlymai. Tai gali padėti Jūsų internetinei svetainei funkcionuoti sėkmingai!