Sostinėje pradėtas įgyvendinti didžiausias transporto investicinis projektas

2006 M12 6 | Kita

Sostinėje pradėtas įgyvendinti didžiausias transporto investicinis projektas

Sostinėje iškilmingai pradėta tiesti tarptautinio IXB transporto koridoriaus trūkstama grandis – Vilniaus pietinis aplinkkelis. Pažymėdami darbų pradžią, naujo kelio pradžioje kapsulę su žinia ateities kartoms įbetonavo Vilniaus meras Artūras Zuokas ir rangovo įgaliotas UAB "Fegda" generalinis direktorius Arvydas Gribulis.

Europos Sąjungos Sanglaudos fondo remiamas Vilniaus pietinio aplinkkelio tiesimas – didžiausias ne tik Vilniaus miesto, bet ir visos Lietuvos transporto investicinis projektas. Jį įgyvendinti numatoma per 30 mėnesių. Bendra projekto vertė – 267,6 mln. litų, statybos darbų kaina – 262,5 litų.

Vilniaus pietinis aplinkkelis – tarptautinio IXB transporto koridoriaus trūkstama grandis tarp Žirnių gatvės ir Lazdynų tilto. Šis aplinkkelis integruos Vilniaus miesto transporto sistemą į transeuropinį kelių tinklą, sumažins tranzitinio ir vietinio transporto srautus miesto centre. Miesto centrinėje dalyje, senamiestyje ir gyvenamuosiuose rajonuose sumažės neigiamas transporto poveikis aplinkai.

Tarptautinis IXB transporto koridorius yra fiksuotas pagrindiniame teritorijų planavimo dokumente – Lietuvos Respublikos teritorijos Bendrajame plane. IX Europos transporto koridoriaus IXB šaka kerta Lietuvos teritoriją iš pietų šiaurės kryptimi, sujungdama Lietuvos jūrų uostą Klaipėdą su Minsku, Kijevu.

Vilniaus miesto pietinė greito eismo gatvė pradėta tiesti 1980 metais. Iki 2004 metų buvo nutiesta jos atkarpa nuo Kauno plento iki Lazdynų tilto ir nuo Minsko plento iki Naujininkų. Tiesiant Vilniaus pietinį aplinkkelį – trūkstamą IXB transporto koridoriaus grandį bus sujungtos šios nebaigtos miesto magistralinės gatvės.

Vilniaus pietinis aplinkkelis skirtas tranzitiniam transportui. Nesant šios jungties, tranzitinis transportas braunasi per miestą: Dariaus ir Girėno, Švitrigailos, Panerių, Vilkpėdės gatvėmis, Savanorių ir Laisvės prospektais, Oslo, Liepkalnio, Dunojaus, Sukilėlių, P. Višinskio, Zarasų, Olandų, Šeimyniškių gatvėmis, Konstitucijos prospektu, T. Narbuto, Architektų gatvėmis. Krovininis transportas važiuoja Minsko plentu, per Skaidiškes, Rudaminą, Kalviškes, Kirtimų gatvėmis. Visos šios gatvės nepritaikytos tranzitiniam transportui, jų techniniai parametrai neatitinka tranzitui būtinų reikalavimų, todėl nuo transporto keliamo triukšmo ir taršos kenčia miesto gyventojai. Nutiesus pietinį aplinkkelį tiek transporto eismo, tiek ekologinė situacija ženkliai pagerės.

Aplinkkelio statybų metu bus tiesiamas apie 2,9 km ilgio kelias – trūkstama transporto koridoriaus grandis, statomas viadukas (estakada), pėsčiųjų ir lengvojo transporto viadukas, įrengta apie 5 km apsauginių atitvarų, rekonstruojama apie 4 km gretutinio transporto infrastruktūros tinklo, tiesiami šaligatviai ir dviračių takai aplinkkelio prieigose, įrengiami želdynai.

Tiesiant aplinkkelį bus rūpinamasi naujojo kelio aplinka ir netoliese gyvenančių vilniečių gyvenimo kokybe. Bus keičiami 20 gyvenamųjų namų langai, abipus aplinkkelio Vandentiekio gatvės zonoje bus įrengtos 260 m ilgio ir 3–4 m aukščio prieštriukšminės sienos. Aplinkkelis bus apželdintas kelių eilių medžių grupėmis, o želdinių aukštis derinamas taip, kad kuo geriau sulaikytų triukšmą ir teršalus. Mažinti aplinkos taršą padės ir trys projekte numatytos šviesoforais reguliuojamos sankryžos bei šviesoforų režimų koordinavimas.

Vilniaus pietinį aplinkkelį ties Savivaldybės skelbtą konkursą laimėjusi ūkio subjektų grupė, kurią sudaro UAB "Fegda" ir AB "Kauno tiltai", techninę priežiūrą atliks "Scott Wilson Ltd.".

Projektą "IXB transporto koridoriaus trūkstamos grandies statyba – Vilniaus pietinis aplinkkelis" (Nr. 2004/LT/16/C/PT/008) finansuoja Europos Sąjungos Sanglaudos fondas, Lietuvos Respublika ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Vilniaus pietiniam aplinkkeliui tiesti Europos Komisijos sprendimu iš ES Sanglaudos fondo skirta 142,94 mln. litų (41,397 mln. eurų) parama. Valstybės bendrojo finansavimo lėšos sudaro 12,6 mln. litų, Kelių priežiūros programos lėšos – 33,3 mln. litų. Vilniaus miesto savivaldybė aplinkkeliui tiesti skiria 78,7 mln. litų.