Olandijoje atidarytas unikalus medžiagų centras

2006 M12 6 | Kita

Olandijoje atidarytas unikalus medžiagų centras

Spalio 16 dieną, Olandijoje atidarytas unikalių statybinių medžiagų centras, kuriame eksponuojama daugiau nei 2 000 naujausių medžiagų, atrinktų visame pasaulyje. Centre medžiagas galima ne tik pamatyti, bet ir paliesti bei išbandyti. Architektams, interjero bei industrijos dizaineriams sukuriama neeilinė galimybė susipažinti su moderniausių medžiagų pavyzdžiais.

„Materializuokime ateitį!”
Olandų kompanijos „Materia“ tikslas − sukaupti kuo daugiau informacijos apie naujausias visame pasaulyje gaminamas medžiagas bei jų pavyzdžius ir išplatinti informaciją apie tai, kuo didesniam ratui interesantų. Kompanijos specialistai nuolat platina naujienas interneto puslapiuose, elektroniniais laiškais, publikuoja spaudoje, konsultuoja, organizuoja paskaitas bei muges.
 
Per paskutiniuosius aštuonerius metus „Materia“ nuolat plečia architektūrai bei dizainui skirtų medžiagų naujienų banką. Per pastaruosius metus kompanija sukaupė daugiau nei 2 000 tarptautinių šios srities naujienų. Informacija apie kiekvieną medžiagą buvo platinama straipsniuose, paskaitose bei parodose. „Materia“ surengtas parodos, tokias kaip „Atities architektūros bei dizaino medžiagos“ („Future materials for architecture and design“) bei „Materijos menas, medžiagų evoliucija“  („Material skills, evolution of materials“) daugelyje pasaulio šalių aplankė apie 1,5 mln. lankytojų. Kompanijos interneto svetainę (www.materialexplorer.com) nuolat pasiekia dešimtys tūkstančių laiškų iš viso pasaulio architektų bei dizainerių.
 
Šiandien „Materia“ įkurtame naujajame „Inspiration centre“ („Įkvėpiančių idėjų centras“) sujungtos visos galimybės: pamatyti, pajausti, apčiuopti reikiamą medžiagą. Medžiaga įkvepia, meta iššūkį, stimuliuoja kūrybingumą bei formuoja esminę architektūrinės patirties dalį. Medžiagų bei produkcijos žinojimas, kompanijos atstovų teigimu, yra visa ko esmė. Būtent todėl kompanijos kredo – „materializuokime ateitį!“
 
„Inspiration centre“
Kompanijos „Materia“ specialistai išsikėlė užduotį net tik supažindinti su pačiomis medžiagomis bei jų ypatybėmis, bet ir pasiūlyti jų panaudojimo galimybes. Pristatydami „Inspiration centre“, kompanijos specialistai tikisi sukurti susitikimų vietą kūrybingiems savo srities žinovams bei skirtingų pasaulio šalių statybinių medžiagų gamintojams. Šiame centre jie galės rasti įkvepiančių idėjų bei skatinti vieni kitų idėjas: padėti atrasti, sukurti naujas medžiagas. Tokiu būdu „Materia“, tam tikra prasme, atlieka mokslinio instituto vaidmenį. Kompanijos interneto svetainė − vienintelė pasaulyje tokio pobūdžio svetainė, prieinama visiems nemokamai. Šiuo metu kompanijos svetainėje  yra daugiau nei 20 000 užsiregistravusių klientų, kurie reguliariai ieško naujų, modernių medžiagų.

Išradimų greitkelis
„Materia“ gyvuoja jau nuo 1998 m., tačiau kompanijos platinamą informaciją apie naujas medžiagas iki šiol buvo galima gauti tik internete, elektroniniu paštu ar apsilankius keliaujančiose parodose. Dabar kompanija žengia naują žingsnį, įkurdama nuolatinę parodos erdvę („Dock 36“), būtent todėl ji perkeliama į Roterdamą, greitkelį A1, tarp Amsterdamo ir Berlyno esantį „koridorių“. Naujasis medžiagų centras „Dock 36“ –  kūrybingų kompanijų, itin vertinančių bei akcentuojančių išradimus svarbą, susitelkimo vieta. Savo ruožtu „Materia“, prisidėdama prie šio „inovacijų kvartalo“, įkūrė čia savo centrą, ketindama įkvėpti kūrybingus architektus, dizainerius bei gamintojus naudoti moderniausias medžiagas jų darbe. Kompanija informuota apie visas medžiagų rinkos naujienas iš viso pasaulio ir yra užsibrėžusi tikslą sukurti naują požiūrį į ateitį, kartu su kūrybingais profesionalais.
 
Kompanijos įkūrėja bei kūrybos direktorė Elsa Zijlstra savo žiniomis, pasiūlymais ir technologijomis modernių medžiagų srityje nuolat dalijasi paskaitose visame pasaulyje. Baigusi architektūros studijas „Delfto Technologijos Universitete“, penkerius metus dirbo architektų įmonėje „Kraaijvanger Urbis in Rotterdam“. Dar tuomet ji siūlė interjerą projektuojantiems architektams skirti daugiau dėmesio nuolat atsirandančioms medžiagoms jų estetinėms bei techninėms savybėms ir kryptingai dirbo įgyvendindama šį projektą. E. Zijlstra buvo „Booosting“ fondo pirmininko pavaduotoja, kurio pagrindinė užduotis − vykdyti industrinių pastatų statybai skirtų kokybiškų produktų kontrolę. 1998 m. E. Zijlstra įkūrė „Materia“. Nuo to laiko kompanija skatina bei įkvepia daugelį architektų, dizainerių bei gamintojų diegti bei ieškoti naujų medžiagų. Kartu su savo komanda, architektė sukūrė medžiagų parodas eksponuojamas visame pasaulyje bei itin populiarią interneto svetainę.

 
Tomas Lapinskas