Kompensacija už atidėtą arba atšauktą skrydį - kada priklauso?

2019 M05 1 | Teisės garantas

Kompensacija už atidėtą arba atšauktą skrydį  - kada priklauso?

Atšauktų ir pavėluotų skrydžių problemos

Jūsų skrydį atšaukė arba lėktuvas, kuriuo turėjote skristi vėluoja? Labai dažnai pasitaikanti ir nemaloni siuacija, dažniausiai sukelianti nepatogumus, nerimą o kartais ir nuostolius. Jeigu patekote į tokią situaciją kuomet patiriate nepatogumus susijusius su skrydžiu - Jums naudinga būtų žinoti, kokios Jūsų, kaip keleivio, teisės. Šiame straipsnyje sužinosite apie keleivio teises ir apie tai kokią kompensaciją galite gauti už pavėluotą skrydį ir kas gali padėti, kad nereikėtų patiems tvarkyti visus būtinus formalumus (pildant paraiškas, pretenzijas arba netgi bylinėtis su oro vežėjų ir panašiai) ir papildomai nerimauti.

Vien Europoje kasdien danguje skraido apie dvidešimt penki tūkstančiai lėktuvų! Tad nėra kuo stebėtis, kad esant tokiam srautui, kelionės planas kartais netgi labai skiriasi nuo pradinio tvarkaraščio. Kas mėnesį Europoje fiksuojama šimtas tūkstančių vėlavimų ir penki su puse tūkstančio skrydžių būna atšaukti. Jei vienas iš tų skrydžių buvo Jūsų, tai nereiškia, kad turite priimti esamą situaciją ir nuleisti rankas.

Kiekvienas oro keleivis turėtų žinoti, kad: lėktuvų bilietų pardavimas yra sutartis, pagal kurią vežėjas įsipareigoja nuskraidinti keleivį į jo pasirinktą vietą, kuri apibrėžiama kaip paskirties vieta. Jei vežėjas negali išpildyti sutarties sąlygų, keleiviui už patirtus nuostolius turi būti suteikta kompensacija.

 

Skrydis vėluoja arba buvo atšauktas – kokios keleivio teisės? 

Yra keletas žalos atlyginimo būdų, iš kurių keleivis gali pasirinkti patį tinkamiausią:

1. Skrydžio kompensacija
 

1 variantas: kompensavimas.
Pirmasis variantas yra patirtų išlaidų už įsigytus bilietus grąžinimas per 7 dienas – ši kompensacija skiriama už visą kelionę arba jos dalį, arba už skrydį, kuris įvyko, bet buvo nenaudingas ir grįžote anksčiausiu reisu į vietą iš kurios išvykote. Kitaip tariant, jeigu dėl skrydžio vėlavimo patyrėte nuostolių ir negalėjote spėti į svarbų susitikimą arba renginį (jei turite tai ir skrydžio, kuriuo grįžote, patvirtinančius dokumentus) turite teisę kreiptis į oro linijas, kad Jums būtų suteikta kompensacija. 


 

2 variantas: kelionės plano pakeitimas.
Taip pat yra galimybė pakeisti kelionės planą. Tai reiškia, kad turi būti kaip įmanoma greičiau suplanuotas ir Jums pasiūlytas panašus skrydis į tą pačią arba Jūsų pasirinktą vietą. Yra dar vienas variantas. Jums gali būti pateiktas pasiūlymas atidėti skrydį į vėlesnį laiką arba kitai dienai, kuri Jums tinkamesnė.

2. Rūpintis keleiviais yra oro linijų pareiga

Trumpesnio skrydžio vėlavimo atveju, jau po 2 valandų keleiviai turi teisę:

– į nemokamus patiekalus ir gėrimus – proporcingai laukimo laikui, todėl kuo ilgiau laukiate, tuo daugiau galite gauti; pasirinktos oro linijos turėtų pačios pateikti tokį pasiūlymą keleiviams, tačiau praktiškai dažniausiai tai nėra taikoma, todėl verta rinkti čekius, kad vėliau išleistus pinigus galima būtų susigrąžinti;

– į apgyvendinimą viešbutyje – jei to reikia ir jei laukiate kito skrydžio mažiausiai parą. Tačiau, tai priklauso nuo oro linijų politikos ir ką jie gali pasiūlyti savo keleiviams. Kai kurios oro linijos siūlo keleiviams apgyvendinimą viešbutyje netoli oro uosto, bet būna ir tokių atvejų, kai už apgyvendinimą turite sumokėti patys ir vėliau reikalauti kompensacijos;
– į transportą, jei reikalingas pervežimas iš oro uosto į viešbutį – kai Jūs turite pasilikti ten dėl komplikacijų, susijusių su pavėluotu arba atšauktu skrydžiu;
– į komunikacinę priemonę – oro linijos turėtų nemokamai užtikrinti nemokamas komunikacijos priemones, kad keleivis galėtų susisiekti su pasirinktais žmonėmis;
– į informaciją – Jūs turite teisę tikėtis iš oro linijų bendrovių išsamios informacijos apie: dabartinę padėtį, Jūsų teises ir taikytinas procedūras.

Pabrežtina kad: Jūsų pasirinktos avialinijos yra už Jus atsakingos. Vis dėlto, jeigu, pavyzdžiui, vėluojant lėktuvui vežėjas nepasirūpina Jumis, neišmeskite visus gautus maisto ir gėrimų čekius ir kitus mokėjimo patvirtinančius dokumentus. Jie bus svarūs įrodymai prie paraiškos, kad gautumėte kompensaciją iš oro linijų bendrovės. Oro linijų bendrovės elektroniniai laiškai, kuriuose yra ignoruojami Jūsų poreikiai bei teisės taip pat yra svarbus įrodymas. 
 

3. Sutarties nutraukimas

Jei laukiate skrydžio ilgiau nei 5 valandas, galite atšaukti sutartį su vežėju ir pareikalauti grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus, taip pat užtikrinti, kad grįžtumėte kuo greičiau, kai atvykote pavėluotai. 


 

Kur galima kreiptis dėl teisinės pagalbos pavėlavus lėktuvui ? 

Jeigu Jūsų lėktuvas vėlavo, skrydis buvo atidėtas arba atšauktas, ar kitaip buvo suvaržytos Jūsų teisės (Pvz. jei oro linijos pažeidžia Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 261/2004 nuostatas ir kitas keleivio teises) visais atvejais galite kreiptis į teisines paslaugas teikiančią įmonę UAB „Teisės garantas“. UAB „Teisės garantas“ pasirūpins Jūsų teisių ginimu. Galite kreiptis Jums patogių būdu: atvykti į netoli Vilniaus tarptautinio oro uosto ofisą esantį adresu Dariaus ir Girėno g. 19, Vilniuje, parašyti el. paštu: info@teisesgarantas.lt arba skambinkite telefonu: +370 630 41444.