Įmonių steigimas Lenkijoje

2019 M01 5 | Teisinės paslaugos

Įmonių steigimas Lenkijoje

Įmonės steigimas Lenkijoje

Steigiant įmonę Lenkijoje, pirmoji dilema kyla, kai reikia pasirinkti Lenkiškos įmonės teisinę formą. Lenkijoje įmonės galima padalinti į dvi kategorijas -  Kapitalo įmonės (Spółki kapitałowe) ir Asmeninės įmonės (Spółki osobowe).

Taip pat Lenkijoje egzistuoja ypaniga įmonės teisinė forma Civilinė bendrovė (Spółka cywilna).

Pasirinkus norimą teisinę formą (uždarąją akcinę bendrovę, mažąją bendriją, individualią įmonę ar kt.), reikia atlikti nemažai paruošiamųjų darbų. Įmonės steigimas Lenkijoje užima nemažai laiko, todėl taupant jį, šias užduotis galima pavesti kvalifikuotiems specialistams, kurie atliks tai už Jus: rezervuos pavadinimą, parengs visus dokumentus, atstovaus Jus Juridinių asmenų registre ir konsultuos iškilus klausimams bei neaiškumams.

 

Dabar ir Lietuvos verslininkai gali įsteigti savo veiklą Lenkijoje, o taip pat įsigyti Lenkijoje įsteigtą įmonę. Užtenka kreiptis į įmonę UAB „Teisės garantas“, kuri teikia konsultacijas, pagalbą ir informaciją verslininkams, pradedantiems veiklą Lenkijoje. Daugiau informacijos rasite puslapyje https://teisesgarantas.lt/lt/  arba susisiekite telefonu: +37063041444.


 

Viena dažniausiai pasirenkamų įmonės steigimo teisinių formų Lenkijoje yra uždaroji akcinė bendrovė – „UAB“. Remiantis naujausiais statistikos duomenimis, 2018 m. gruodžio mėn. Lenkijoje buvo įsteigta daugiau nei 300 tūkst. uždarųjų akcinių bendrovių. Pagrindinis pranašumas prieš įprastą bendrovę yra mažesnė rizika, kurią patiria verslininkas. Tokiu atveju, jos partneriai, padengę bendrovės įsipareigojimus neatsako už juos savo privačia nuosavybe. Apžvelkime, kokia yra „UAB“ įmonės steigimo procedūra.


 

Lenkijos įmonės steigimo etapai


 

Lenkijos Bendrovės sutartis


 

Uždarosios akcinės bendrovės partneriai (arba vienas iš jų) įmonės steigimo procesą turi pradėti nuo rašytinės sutarties – akto. Įmonės steigimas Lenkijoje, Respublikos Komercinių įmonių kodeksas nurodo, kad akte turi būti nurodyta:


 

  • pagrindinės buveinės pavadinimas ir adresas;
  • veiklos objektas;
  • akcinio kapitalo suma (pagal taisykles, minimali suma yra 5 tūkst. Lenkijos zlotų);
  • informacija, ar partneris gali turėti daugiau nei vieną akciją;
  • akcijų skaičius ir nominali vertė (padengia partneriai individualiai);
  • bendrovės veiklos vykdymo terminas, jei įsteigta ribotam laikotarpiui.

Tokį aktą privalo pasirašyti visi steigiamos uždarosios akcinės bendrovės partneriai.


 

Lenkijos bendrovės kapitalas


 

Po sutarties pasirašymo bendrovė įgyja ribotos atsakomybės bendrovės formą. Nuo šios akimirkos įmonė turi būti įregistruota į Nacionalinį teismų registrą (lenk. KRS) ne ilgiau kaip per 6 mėnesius nuo sutarties pasirašymo dienos. Prieš pasibaigiant šiam terminui, akcininkai turi laiku susiorganizuoti. Pavyzdžiui, surinkti pradinį kapitalą (grynaisiais ar kitokia forma), pasirinkti valdybą.

Jei po pusės metų įmonė vis dar nėra įrašyta į Nacionalinį teismų registrą, sutartis yra nutraukiama, o partneriai privalo apmokėti visus įsipareigojimus, kurie iškilo per minėtą laikotarpį.


 

Įrašymas į Lenkijos Nacionalinį teismų registrą

Bendrovės valdyba privalo pateikti pranešimą Nacionaliniam teismų registrui ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo įmonės sutarties pasirašymo dienos. Tam yra skirtas dokumentas KRS-W3. Šį dokumentą priima Nacionalinis teismų registras.

Paraiška taip pat turėtų būti pateikiama kartu su KRS-WE forma (informacija apie partnerius), KRS-WM (duomenimis apie įmonės veiklą), KRS-WK (informacija apie asmenis, įgaliotus atstovauti įmonei). Kai kuriais atvejais taip pat būtina naudoti KRS-WA formą (dėl galimų bendrovės filialų) ir KRS-WL (priskirtų įgaliojimų).

Be oficialių formų, valdyba taip pat turi pateikti:


 

  • UAB įmonės sutartį;
  • valdybos narių patvirtintą dokumentą, kad buvo sumokėtos visos įmokos, skirtos bendrovės akciniam kapitalui padengti;
  • partnerių sąrašą, pasirašytą visų valdybos narių;
  • teismo pateiktus arba notariškai patvirtintus visų valdybos narių parašus;
  • teismo mokesčių įrodymą.

Pirmą kartą registruojant įmonę, turėtų būti pridėta antroji sutarties kopija ir dokumentas, patvirtinantis teisę į patalpas, kur bendrovė turi savo būstinę.


 

Papildomi įsipareigojimai


 

Siekiant, kad bendrovė galėtų veikti be apribojimų, jos atstovas turėtų įvykdyti kelis papildomus įsipareigojimus. Pavyzdžiui:


 

  • atidaryti įmonės banko sąskaitą, tam reikia pateikti REGON išduotą registracijos pažymėjimą. Atidarę sąskaitą, turėtumėte nurodyti savo numerį atnaujindami NIP-2 dokumentą;
  • užregistruoti įmonę kaip PVM mokėtoją, jei įmonė vykdo pardavimus, (apmokestinamos prekės ir paslaugos) tam reikia užpildyti PVM (lenk. PVM-R) paraišką;
  • informuoti mokesčių inspekciją apie pasirinktą mokesčių formą.

Pateikusi šiuos dokumentus bendrovė gali be rūpesčių pradėti vykdyti savo norimą veiklą. Tačiau yra ir kitas kelias. Visų dokumentų ir reikiamų leidimų paruošimo darbus galima priskirti kvalifikuotiems specialistams, kurie atstovaus Jus įmonių steigimas Lenkijoje procese.