Buhalterių patarimas

2017 M06 11 | Kita

Buhalterių patarimas

Buhalterių patarimas: tvarkinga buhalterinė apskaita padeda augti ir klestėti


Valdyti verslą, mėgautis sėkme yra malonu. Tačiau, pripažinkime – sudėtinga. Tai atima daug laiko, jėgų ir neretai nervų. Todėl tam tikros užduotys versle yra nustumiamos į šalį ar tiesiog nuolat atidėliojamos. Daugelis smulkaus verslo vadovų, žvelgdami į ant stalo besikaupiančias nesuvestas sąskaitas, pripažįsta, jog buhalterija kenčia labiausiai. Tuo tarpu buhalterinės apskaitos specialistai primena, jog tik tvarkinga buhalterinė apskaita gali padėti verslui plėstis ir klestėti.

Atsisakykite pasenusių apskaitos metodų

Nors pagal buhalterijos įstatymą, nėra privaloma naudotis buhalterinėmis programomis, tačiau buhalterija, vedama ant servetėlės, tikrai nėra sėkmingo verslo dalis. Sparčiai tobulėjančios technologijos, visuotinė kompiuterizacija leido skaičiavimus patobulinti ir palengvinti buhalterių kasdienybę. Taip daugelis buhalterių tiesiog „pamilo“ Excel programą skaičiavimams. Taip, ji buvo gera ir net tobula, kuomet lyginome apskaitą popieriniame žurnale ir Excel‘yje, nes pastarasis suteikė galimybę įvairiais rakursais pažvelgti į tuos pačius skaičius, formuoti ataskaitas, statistiką ir pan.. Visgi, viena nereikšminga klaida formulėje ir balansas išsikraipo. O kur dar žmogiškoji klaida ar praleista informacija apie pasikeitusius mokesčius. Excel jums neprimins, kad pasikeitė įstatymas darantis įtaką jūsų skaičiavimams. Tam yra buhalterinės programos, kurios išvaduoja iš daugybės rūpesčių. Nuolat atnaujinamos pagal pasikeitusius įstatymus, jog neleis palikti grubių klaidų įmonės buhalterijoje ir buhalterinė apskaita bus tvarkinga.

Ką daryti, jei buhalterinė programa kainuoja daugiau nei jūsų uždarbis?

Smulkaus verslo atstovus nuo buhalterinės programos įsigijimo atbaido dažnai nemaža jų kaina. Suprantama, jog turint nedidelį apyvartinį kapitalą, jį investuoti į buhalterinę programą nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, kasmet mokėti atnaujinimo ir palaikymo mokesčius, atrodo nelogiška. Tačiau nereikia nuleisti rankų ir vėl grįžti prie popierinio apskaitos varianto. Viena iš išeičių – sudaryti sutartį su buhalterinės apskaitos įmone. Buhalterines paslaugas teikiančios įmonės turi įsigijusios buhalterinės apskaitos programos licenziją ir gali vesti neribotą skaičių skirtingų įmonių buhalteriją. Taigi, vietoj to, jog brangia buhalterine programa naudotųsi viena smulki įmonė, ją, savotiškai dalinasi, kelios ar net keliasdešimt įmonių. Samdant buhalterinės apskaitos profesionalus, nereikia sukti galvos dėl programinės įrangos.

Kokie darbo su buhalterinės apskaitos įmone privalumai?

Kaip jau minėjome, sudarius sutartį su buhalterinės apskaitos įmone, nereikia pačiai įmonei įsigyti buhalterinės programos. Tai leidžia išties nemažai sutaupyti, tačiau naudotis kokybišku produktu ir rezultatu. Kitas svarbus privalumas – nereikia išlaikyti buhalterio darbo vietos. Nereikia stalo, kėdės, kompiuterio, spausdintuvo, skenerio. Buhalteris neužima brangios jūsų ofiso vietos, o darbas yra tobulai atliktas tada kada reikia. Dar vienas privalumas – toks buhalteris dirba visada. Jokių atostogų, nedarbingumo lapelių ar prašymo atleisti. Buhalterines paslaugas teikiančios įmonės turi po kelis specialistus, tad jei žmogus su kuriuo įprastai dirbote, išeina atostogų, įmonėje visada bus kitas profesionalas, kuris atliks visus darbus. Kitaip, jūs net nepajusite, jog kažkas pasikeitė.

Atskirkite asmenines ir verslo sąskaitas

Jei esate smulkus verslininkas ir dirbate pagal individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą, tuomet vienas svarbiausių užduočių jums – atskirti asmenines ir verslo sąskaitas. Buhalterinė apskaita dirbantiems  savarankiškai yra itin paprasta, tereikia vesti pajamų ir išlaidų žurnalą. Jei taip nėra daroma, o asmeninės sąskaitos nėra atskirtos nuo verslo, lengva susidaryti klaidingą įspūdį, jog uždirbate daugiau nei išleidžiate, o pasibaigus metams ir prireikus deklaruoti pajamas, susigriebsite, kad neturite sukaupto kapitalo mokesčiams. Lygiai tas pati taisyklė galioja ir stambaus ir vidutinio verslo vadovams – verslo pajamos, tuo labiau apyvarta, nėra skirta asmeninėms pramogoms.

Neskaičiuokite ateities pajamų kaip dabartinių

Už kelių dienų turite sumokėti mokesčius, įsigyti prekę ir gauti apmokėjimą iš kliento. Ką darysite pirmiau? Greičiausiai įsigysite prekę, tikėdamiesi, jog klientas apmokės ir turėsite pinigų sumokėti mokesčiams. Tačiau klientas pats sumokėjo mokesčius ir jums planuoja apmokėti vėliau. Taigi, jūsų mokesčiams pinigų neliko. Tokią klaidą daro daug pradedančių verslininkų. Todėl visuomet atsiminkite, kad pirmiau įsipareigojimai, tuomet verslo plėtra ir išlaidos. O tam, kad tokios situacijos nesusidarytų ir nepritrūktų apyvartinių lėšų, svarbu tinkamai vesti buhalterinę apskaitą, kad laiku pastebėtumėte pradelstus klientų mokėjimus ar bereikalingas išlaidas. Skirkite kelias minutes per savaitę peržvelgti klientų skolas ir išsiųsti jiems priminimą – dažnai to užtenka, jog kliento buhalterija sureaguotų ir atliktų mokėjimą.

Neatidėliokite smulkių darbų

Kai kurie darbai atrodo nereikšmingi: atspausdinti sąskaitas, įvesti į buhalteriją ar perduoti buhalteriui, išrašyti sąskaitas, suvesti į buhalterinę programą bankų išrašus ir pan.. Tačiau kasdien atidėliodami smulkius apskaitos darbus, galiausiai per savaitę ar dvi, turite sukaupę darbo visai dienai. Tuomet tai tikrai varginanti ir nemaloni diena. Tuo labiau, jog, kaip minėta praeitame punkte, atidėliodami galbūt nepastebėjote nemokių klientų ar vėluojančių jums sumokėti, galbūt patys pradelsėte sąskaitą, už kurią dabar „kapsi“ delspinigiai. Todėl tik tvarkinga, profesionaliai tvarkoma įmonės buhalterija yra sėkmingo verslo garantas.

Patikėkite savo įmonės buhalterinę apskaitą tik profesionalams, savo srities specialistams-buhalterinės apskaitos įmonei!