Kada SEO daryti savarankiškai, o kada patikėti specialistams?

2022 M05 25 | Seo

SEO optimizavimas

Ar visada verta nusisamdyti brangiai kainuojančią SEO agentūrą, kad pasiektumėte savo tikslus? Ne, tikrai visada to daryti nereikia. Kartais pakanka šiek tiek pasidomėti SEO principais ir praktikomis ir keletą rinkodaros kampanijų pasiruošti patiems. 

Kada galima atlikti SEO darbus be agentūros, papasakosime šiame straipsnyje.

Nedidelės SEO kampanijos

SEO procesas yra suskirstytas į mažesnes kampanijas ir procesus, kuriuos žinodami, galite pradėti SEO daryti patys.

Pavyzdžiui, reikia atgalinių nuorodų su ilgu raktiniu žodžiu. Galima užsakyti keletą SEO straipsnių ir publikuoti juos nemokamuose straipsnių kataloguose. Tam nebūtina samdyti SEO specialistų, nes viską galima padaryti ir patiems – susirasti tekstų rašytojus, gauti straipsnius ir publikuoti. Užtruksite pora valandų.

Kai SEO kampanija nedidelė ir nesudėtinga, nesunku padaryti patiems. Klausimas, kurios SEO kampanijos yra tokios paprastos, o kurios – ne?

SEO darbai, kuriuos galite atlikti patys

  • Turinio rinkodaros kampanijos. Viskas, kas susiję su jūsų įmonės turiniu vidiniuose ir išoriniuose resursuose, galima atlikti ir patiems. Svarbu gauti instrukcijas, kaip tinkamai panaudoti turinį SEO tikslams. Konkrečiai – kaip turinyje įdėti aktyvias nuorodas.
  • Atgalinių nuorodų rinkimas. Rinkti atgalines nuorodas galima reguliariai. Sakykime, kartą per savaitę skiriate 1-2 valandas atgalinėms nuorodoms straipsniuose, kataloguose, forumuose, komentaruose ir t.t. Už tai SEO agentūros paima nemažus pinigus. Kad viską padarytumėte teisingai, rūpinkitės tik nuoroda į pagrindinį puslapį su adresu – „brandine“ nuoroda.
  • Turinio optimizavimas. Vienas iš pagrindinių vidinio SEO optimizavimo darbų yra turinio optimizavimas. Jis daromas labai paprastai – nukopijuojamas esamas tekstas į Word dokumentą, tada susirašoma, kokie raktažodžiai turi atsirasti tekste. Tada prirašomi keli sakiniai su tais raktiniais žodžiais ir tekstas sudedamas atgal. Tam dažnai net nereikia profesionalių tekstų rašytojų, nebent reikia daugiau raktinių žodžių tekste paminėti.
  • Meta aprašymai. Meta Pavadinimas ir Meta Aprašymas yra gana svarbūs vidiniam optimizavimui. Tai trumpi tekstai, kurių apimtis riboja Google. Štai metaaprašymas turi būti ne ilgesnis, nei 156 simboliai su taškais ir tarpais. Tokį tekstą paruošti galima gana nesunkiai. Taip pat galima naudotis ir SEOmofo meta description įrankiu.
  • Iliustracijų optimizavimas. Tinkamai optimizuotos iliustracijos – labai svarbu. Jas optimizuoti galima naudojantis specialiomis programomis, kurios sumažina iliustracijų dydį ir svorį. Optimalus dydis – iki 1280 pikselių pločio ir atitinkamas aukštis, 200-300 KB. Taip puslapis atidaromas greičiau. Kad Google geriau suprastų, kas tose iliustracijose vaizduojama, reikia teisingai užrašyti „ALT“ laukelyje. Taip pat vertėtų ir pakeisti paveikslėlio pavadinimą, kad nebebūtų skaičių, o atsirastų konkretūs raktiniai žodžiai, pavyzdžiui ne 4525fg4g5.jpg, o namas-langai-apdaila.jpg.
  • Vietinė paieška (local search). Kad jūsų įmonės informacija atsirastų dešiniajame Google rezultatų stulpelyje, reikia, kad vietinė paieška būtų tinkamai paruošta. Tai galima padaryti prisijungus prie Google Business paskyros. SEO specialistų čia nereikia, tačiau viską pildykite gausiai ir nuoširdžiai.
  • Pozicijų stebėjimas. Jei jūsų puslapis optimizuotas tik 5-10 raktinių žodžių, galite stebėti pozicijas be jokių SEO įrankių. Reikia tik rankomis įvesti į paiešką raktažodžius naudojantis naršyklės „Incognito“ funkcija ir užfiksuoti pozicijas specialiame Excel faile, kuriame pasižymėsite kiekvieno stebimo puslapio pozicijų kilimo ir kritimo kreivę. SEO įrankiai kainuoja labai daug, todėl jų pirkti tikrai nereikia – pakaks ir Excelio arba Google Spreadsheets.

 

SEO veiksmai, kurių geriau patiems neatlikinėti

Kai jau pasidarysite patys tiek darbų, kiek nurodėme pirmoje straipsnio dalyje, kils noras ir daugiau darbų pasidaryti. Bet neapsigaukite. Kad ir kaip viskas atrodytų paprasta, kai kurie SEO veiksmai reikalauja specifinių įgūdžių, įrankių ir patirties, kurios paprastas rinkodaros specialistas neturi. To nemoko aukštosiose mokyklose. Reikia dirbti ne vienerius metus SEO srityje, kad suprastum, kas ir kaip vyksta. Štai keletas darbų, kurių nerekomenduojame daryti patiems. Klaidos kainuos per daug brangiai, kad rizikuotumėte...

  • Schema.org duomenys. Struktūriniai duomenys nusako, apie ką yra puslapis. Kai kuriuos iš jų Google robotai net rodo paieškos rezultatuose. Pavyzdžiui, jei tai el. parduotuvė, Google gali paimti kainą, vertinimą, statusą „yra sandėlyje“ ir t.t. Jei įvesdami šiuos duomenis padarysite klaidą, jos atitaisymas gali užtrukti ir keletą savaičių, tad geriau nerizikuokite ir patikėkite šį vidinį optimizavimą profesionalams.
  • Peradresavimai. Paprastai peradresavimai yra surašomi .htaccess faile, taip pat gali būti nurodomi ir robots.txt. Juos daryti reikia teisingai ir tiksliai. Kitaip patys netyčia „nužudysite“ savo puslapį. Jis gali net ir dingti iš paieškos rezultatų. Profesionalai susitvarkys su peradresavimais daug greičiau ir paprasčiau.
  • Disavow nuorodos. Kai nuoroda akivaizdžiai kenkia puslapio reitingams, tačiau neturite nė žalio supratimo, kaip ją panaikinti, padeda specialus Google Disavow Link įrankis. Jei neturite patirties, geriau su juo nežaisti, nes galite panaikinti ir geras nuorodas.
  • Nuorodų analizė. Nuorodų analizės įrankiai (SEMrush, AHREFS, MOZ ir kiti) kainuoja nemažus pinigus. Dėl to nelabai verta juos visus pirkti, nes atgalinių nuorodų analizė taps brangiausia investicija, kuri greičiausiai neatsipirks. Čia geriau pasitikėti SEO specialistais, kurie gana greitai ir aiškiai suvokia, kokia atgalinių nuorodų vertė.
  • SEO auditas. Reikia ilgai dirbti su SEO, kad galima būtų atlikti kokybišką SEO auditą – pirminį puslapio įvertinimą, nuo kurio prasideda visi SEO veiksmai.

SEO nėra tikslusis mokslas, čia daug kas keičiasi, todėl nuolatos reikia atnaujinti žinias. To nedarant, galite naudotis senoviškais optimizavimo būdais, kurie ne tik kad nebenaudingi, bet ir žalingi. Dėl to geriau pasitikėkite SEO specialistais ir nuolatos su jais bendradarbiaukite, net jei kai kuriuos SEO darbus esate pasiryžę atlikti patys. Nežinote į ką kreiptis? SEO generolai Jūsų paslaugoms.